Intézetünk sajátos nevelési igényű – súlyos hallássérült, nagyothalló és
beszédfogyatékos, egyéb pszichés fejlődéi zavarral küzdő – gyermekekkel
foglalkozik. Elsődleges feladata a különböző fogyatékosságokból fakadó
hátrányok leküzdése, a sérült gyermekek esélyegyenlőségének biztosítása.
Az általános iskolában normál tanterv szerint tanítjuk a gyermekeket.
Hallássérült tanulóinkat létszámtól függően halló gyermekek között integráltan,
illetve tisztaprofilú hallássérült osztályban oktatjuk.
Az 1-4. évfolyamon fejlesztjük a tanulók hangos beszéddel történő
kommunikálását, szókincsük bővítését, az értő olvasás mielőbbi kialakulását.
Olyan képességeket, készségeket alakítunk ki, amelyek lehetővé teszik a
későbbi önálló ismeretszerzést. A beszédfogyatékos tanulókat segítjük abban
is, hogy a részképesség-zavarokból fakadó gátlásokat, kudarcokat
leküzdhessék.
Az 5-8. évfolyamon a legnagyobb feladatunk a társas érintkezéssel,
együttéléssel kapcsolatos fogalmak kialakítása, pontos értelmezése, a
tanulók, differenciált fejlesztése. A tanulók egyéni képességeit ismerve
szükséges a pályaorientáció, a reális lehetőségek tudatosítása. Különös
gonddal fordulunk a veszélyeztetett környezetben élő gyermekek felé.
Kiemelten kezeljük az erkölcsi nevelést is.
Speciális szolgáltatások:
A hallássérült gyermekek hallás-és beszédrehabilitációja
Társuló zavarok, tanulási nehézségek szűrése, terápiája (diszfázia,
diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia stb.)
Logopédiai vizsgálatok, tanácsadás, terápiák végzése egyéni fejlesztési
tervek alapján (Ayres-terápia, Sindelar terápia, GMP terápia stb.)
Szakmai tanácsadás, szakirodalom ajánlása, tanfolyamok, klubok
szervezése szülőknek
Továbbképzések, szakmai tanácsadás a többségi iskolák pedagógusai
számára
A szolgáltatások magasszintű teljesítéséről intézményünk felkészült, több
diplomás gyógypedagógus szakemberei gondoskodnak.