Utazó gyógypedagógusi hálózat

A 2024/25-ös tanévben intézményünk 12 gyógypedagógusa végzett
utazótanári munkát.
Beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézséggel küzdő tanulók fejlesztése
5 iskolában 64 gyermek esetében történt.
Sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztése 10 óvodában és 19 iskolában
összesen 192 gyermek esetében valósult meg.
Ellátott tanulók:
– hallássérült
– beszédfogyatékos
– egyéb pszichés fejlődési zavarral küzdő
– autizmus spektrumzavarral küzdő
– tanulásban akadályozott gyermekek.
Alkalmazott fejlesztések, terápiák:
– szurdopedagógiai megsegítés, szurdologopédia, szókincsbővítés,
szövegértő olvasás fejlesztése
– logopédiai terápiák: artikulációs zavar fejlesztése, megkésett
beszédfejlődés, nyelvi zavar terápiája, beszédészlelés, beszédértés
fejlesztése
– komplex gyógypedagógiai fejlesztés, részképességzavarok kezelése,
figyelem, emlékezet, téri orientáció, logikus gondolkodás fejlesztése
– mozgásterápiák alkalmazása: Ayres terápia, Kulcsár-féle
mozgásterápia, homloklebeny-gyakorlatok alkalmazása
A tanév elején, a gyermekek felmérése után, az egyéni fejlesztési tervek, az
év eleji állapotok elkészítését követően veszi kezdetét a terápiás munka. A
fejlesztés irányának felmérése háromhavonta történik. A tanév végén a

tanulók felmérését követően rögzítésre kerül a gyermekek év végi állapota. Az
éves fejlesztő tevékenység dokumentációja a tanulót fogadó intézmény
számára átadásra kerül.

Secured By miniOrange