Általános Iskola

Intézetünk speciális szükségletû, sajátos nevelési igényû – súlyos hallássérült, nagyothalló és beszédfogyatékos – gyermekekkel foglalkozik.
Elsõdleges feladata a különbözõ fogyatékosságokból fakadó hátrányok leküzdése, a sérült gyermekek esélyegyenlõségének biztosítása.

Az általános iskolában három tagozaton (siket, nagyothalló és beszédfogyatékos) tanítjuk a gyermekeket.
Az 1-4. évfolyamon fejlesztjük a tanulók hangos beszéddel történõ kommunikálását, szókincsük bõvítését, az értõ olvasás mielõbbi kialakulását.
Olyan képességeket, készségeket alakítunk ki, amelyek lehetõvé teszik a késõbbi önálló ismeretszerzést. A beszédfogyatékos tanulókat segítjük abban is, hogy a részképesség-zavarokból fakadó gátlásokat, kudarcokat leküzdhessék.
Az 5-8. évfolyamon a legnagyobb feladatunk a társas érintkezéssel, együttéléssel kapcsolatos fogalmak kialakítása, pontos értelmezése, a tanulók, differenciált fejlesztése.
Egyéni képességeit ismerve szükséges a pályaorientáció, a reális lehetõségek tudatosítása. Különös gonddal fordulunk a veszélyeztetett környezetben élõ gyermekek felé.
Kiemelten kezeljük az erkölcsi nevelést.
Speciális szolgáltatások:

  • Teljes körû szakorvosi és audiológiai ellátást biztosítunk
  • A cochleáris implantáción átesett gyermekek hallás-és beszédrehabilitációja
  • Társuló zavarok, tanulási nehézségek szûrése, terápiája (diszfázia, diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia stb.)
  • Logopédiai vizsgálatok, tanácsadás, terápiák végzése egyéni fejlesztési tervek alapján (Ayres-terápia, Sindelar terápia stb.)
  • Gyógytestnevelés, gyógyúszás, úszásoktatás rehabilitációs és preventív célzattal
  • Szakmai tanácsadás, szakirodalom ajánlása, tanfolyamok, klubok szervezése szülõknek
  • Továbbképzések, szakmai tanácsadás a többségi iskolák pedagógusai számára


A szolgáltatások magasszintû teljesítésérõl intézményünk felkészült, több diplomás
gyógypedagógus szakemberei gondoskodnak.


Iskolánk pedagógiai programja (2014.) “PDF”

Secured By miniOrange